Harvestia -brändi samalle tasolle yhtiön toiminnan kanssa
Aloitimme keväällä 2021 brändinkirkastusprojektin jossa tavoitteena oli tuoda Harvestia -brändi yhtä korkealle tasolle muun yhtiön toiminnan kanssa ja kehittää viestintäämme ajan tarpeiden mukaiseksi. Yhtiön toiminta on kehittynyt asetettujen tavoitteiden mukaisesti mutta Harvestia -brändi itsessään ei ollut pysynyt kehityksen vauhdissa mukana ja siksi asiaan tuli ottaa kiinni.
Mutkattomin tapa tehdä puukaupat
Brändilupauksemme ”mutkattomin tapa tehdä puukaupat” on kiteytys siitä, miten asiointi Harvestian kanssa on helppoa ja suoraa. Asiakkaanamme asioit yhden hankintaesimiehen kanssa koko puunmyyntiprosessin ajan. Mutkaton on yleinen ilmaisu sille että asiat tapahtuu helposti ja vaivattomasti mutta se on myös adjektiivi, joka itsessään kuvaa Harvestian puunmyyntiprosessia. Mukana ei ole turhia välikäsiä vaan käydään suoraan asiaan ja suora yhteys asiakkaan sekä myyjän välillä on koko ajan olemassa. Mutkatonta, eikö?
Visuaalisen ilmeen tuominen 2020 -luvulle
Viestinnällisten seikkojen lisäksi yksi tärkeistä haasteista oli tuoda Harvestian visuaalinen ilme 2020 -luvulle eli tähän päivään. Visuaalisessa uudistusprosessissa pitäydyimme vanhassa tutussa oranssissa päävärissa mutta muuten visuaalinen palettimme koki syväluotaavan ja kriittisen tarkastelun minkä pohjalta luotiin uusi brändi-ilme. Brändi-ilmeen tuli vastata tämän päivän haasteisiin ja olla ketterästi jalkautettavissa uusiin ja jatkuvasti muuttuviin mahdollisuuksiin viestinnässä täysin alustariippumattomasti. Kuvat on ovat iso osa viestintää ja niihin tässä yhteydessä otettiin tukevalla otteella kiinni ja luotiin yritykselle oma kuvapankki.